vrijdag 12 november 2010

Operettekleding passen: ondersteboven, binnenstebuiten


De 11 van de 11e, het begin van het carnavalsseizoen. En wat doen de leden van het Operettegezelschap Crescendo dan? Precies, kleding passen voor de uitvoering “Eine Nacht in Venedig” waar het carnaval een belangrijke rol speelt!
Spannend!!
Vol verwachting togen de leden naar de repetitieruimte waar voor elk een stapel kleding netjes gerangschikt op naam klaar lag.
Wij werden geassisteerd door twee dames van het kledingverhuurbedrijf.
Zonder hun hulp zou ik reddeloos verloren zijn.



Tallose aanwijzigingen werden gegeven zoals:


Veertje rechts of links?
 ‘Het veertje op de hoed hoort rechts’. Echt waar. Links is hartstikke fout.

‘De gekleurde stof van de rok is de buitenkant .’ Ik was erin geslaagd om de rok binnenstebuiten aan te trekken.

Zou dit de echte rok zijn?

‘De blouse hoort in de rok.' Niet erboven.
‘Onder de rok hoort een hoepelrok. O, vandaar mijn povere,  ingevallen rokuitstraling!!

'Het hoedje hoort recht op het hoofd te staan.' ik vond een schuine versie wel charmant staan.
Etc. etc.

Tot mijn schrik zit er ook dit jaar weer een rijgsnoer-constructie- kledingstuk bij. Hopeloos. Dat wordt thuis nog even flink oefenen.


Maar eerlijk is eerlijk, de kleding is ook dit jaar weer fantastisch.
Ik mag natuurlijk niets verklappen…
Nou vooruit, een tipje van de sluier: ik draag een BIVAKMUTS!!



Oke,  nog een tipje...
 

1 opmerking: