maandag 20 september 2010

Operette is plezier!

Mijn blog gaat nu echt van start!  Ik ga lekker bloggen over mijn grote hobby: OPERETTE.
Sinds 3 jaar ben ik lid van het Leids Operettegezelschap Crescendo. En met veel plezier. Elk jaar brengt Cresendo een operette op de planken in de Stadsgehoorzaal in Leiden. Dit jaar is gekozen voor "Eine Nacht in Venedig" van Johan Straus. Een sprankelende voorstelling met enthousiaste leden, een eigen orkest, schitterende kostuums en prachtige decors.

Waarom zou je lid worden van een operettegezelschap? Het heeft toch vaak een oubollig imago. Daar ben ik het absoluut niet mee eens.  Zingen, dansen, acteren.... deze combinatie en het samen spelen maakt het heel leuk. Onder leiding van dirigent en regisseur, beiden zeer professioneel, inspirerend en gedreven, word je meegezogen in de muziek en het spel.

Voor aanvang van de voorstelling: nog even oefenen!
In de komende blogposten zal ik jullie meenemen in de wereld van de operette. Onderwerpen die ondermeer aan de orde komen zijn: "Een repetitie-avond" , "Zangles: niet eenvoudig maar heel leuk" , "Leeft operette in Nederland? " "Franse spreekbeurt", "Achterstevoren, binnenstebuiten",  "de week voorafgaand aan de uitvoering", "de day -after".

Een ding zal ik jullie alvast verklappen:
De voorstelling "Eine Nacht in Venedig"  is op zaterdag 20 november, 20.15 uur en zondag 21 november, 14.15 uur. Voor kaartverkoop en meer informatie, raadpleeg de site van Crescendo: http://www.leidseoperette-crescendo.nl/

Wees er snel bij, want Crescendo zorgt elk jaar weer voor een uitverkochte zaal!

2 opmerkingen:

  1. Leuke kostuums hoor Edith; maken jullie die zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique,

    Nee, de kostuums worden gehuurd bij Van Staten Theaterkleding in Alkmaar:
    http://www.vanstatentheaterkleding.nl/ons.htm

    Elk jaar weer een verrassing te ervaren hoe wij omgetoverd worden in onze theaterrol. Met behulp van make-up, pruik en kleding onderga je een ware metamorfose.

    BeantwoordenVerwijderen